پرده سبز پرتابل (رول‌آپ) مناسب فیلمبرداری و عکاسی

فیلمبرداری و عکاسی در فضای باز و در جاهای دوردرست چالش‌هایی دارد. به همین دلیل رول‌آپ‌های پرده‌ سبز به شما کمک می‌کند پس‌زمینه‌های مناسب را در طول سفر و در مسیرهای دور به همراه داشته باشید. این رول‌آپ‌ها برای جلسات معرفی، وی‌لاگ، بازی‌های استریم ویدئویی و سایر برنامه‌هایی که نیاز به پس‌زمینۀ دیجیتالی پیشرفته دارند، مناسب‌اند.

رول‌آپ‌ها مجهز به پالتی سبز است که کاملاً مناسب جلسات فیلمبرداری و عکاسی است و پس از چاپ دیجیتال نیز تصویری کاملاً منسجم دریافت می‌کنید و برای ویراش تصاویر مشکلی نخواهید داشت.  رزولوشن این رول‌آپ‌ها  600 دی‌پی‌آی است؛ در نتیجه زمانی‌که با دوربین‌های با وضوح بالا تصاویر را بزرگ‌نمایی می‌کنید، تار و پیکسل نمی‌شوند.   

این پرده‌های سبز به سادگی جمع می‌شوند، بدون چروک می‌مانند و همیشه ظاهری صاف دارند. استفاده از سخت‌افزار سبک و با قابلیت جمع شدن، نصب و جمع این پرده را ساده می‌کند.

در این رول‌آپ‌ها از پروپیلن مرغوب استفاده شده و در نتیجه، شکل و رنگ خود را در طول زمان از دست نمی‌دهند. با پارچه‌ای مرطوب به سادگی تمیز می‌شوند و در طول زمان دوام خود را از دست نمی‌دهند. قاب آلومینیومی با پوشش آنودایز از زنگ‌زدگی و خوردگی آن جلوگیری می‌کند.  

فون کروماکی پرتابل

مجموعه‌ی کامل پرده‌سبز پرتابل

این رول‌آپ‌ها در سه اندازه موجود است، بنابراین گزینه‌های مختلفی برای پروژه‌های کوچک و بزرگ وجود دارد.  می‌توانید پرده را به تنهایی، با قاب یا فقط قاب را سفارش دهید. توصیه می‌شود برای عملکرد و نتیجه‌ی بهتر مجموعه‌ی کامل را خریداری نمایید. رول‌آپ‌ها کاملاً استاندارد و مناسب فیلمبرداری و عکاسی برای آماتورها و حرفه‌ای ها هستند. با توجه به آنکه به راحتی جابه‌جا و حمل می‌شوند، نیازی به طراحی فضای مورد نظر نخواهید داشت. این پرده‌ها مناسب حمل و نقل است، بنابراین نیازی به طراحی ندارید.

فون کروماکی پرتابل چیست و چه کاربردی دارد؟

شما حتما در فیلم های سینمایی، سریال‌ها و دیگر برنامه‌های تصویری متوجه شده‌اید که دو تصویر بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. این ترفند با کمک پرده سبز صورت می‌گیرد. فون کروماکی پرتابل یا ثابت از جمله تجهیزات فیلمبرداری است که برای ترکیب کردن دو تصویر با هم از آن استفاده می شود. به طور کلی کروماکی نوعی جلوه ویژه به شمار می رود و تکنیک کروماکی هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری برای برش یک تصویر و قرار دادن بر روی تصویری به عنوان پشت زمینه کاربرد دارد. اگر به دنبال خرید فون کروماکی پرتابل هستید، ما را همراهی کنید.

پرده کروماکی چند نوع است؟

ما دو نوع پرده کروماکی داریم. فون کروماکی ثابت. فون کروماکی پرتابل پرده سبز یا همان فون کروماکی ثابت بیشتر برای فیلمبرداری‌های حرفه‌ای استفاده می شود. معمولا در صحنه‌هایی که انعکاس نور زیاد است و قرار است در فضای باز فیلمبرداری شود، از پرده کروماکی سبز استفاده می‌شود. جنس این پرده سبز پارچه‌ای شطرنجی سوزنی است. پرده آبی یا همان برای موقعیت هایی با نور کم و صحنه هایی که در طبیعت است، استفاده می شود.اینکه چرا از رنگ سبز و رنگ آبی برای این پرده‌ها استفاده می شود به این دلیل است که این دو رنگ اصلا شباهتی با رنگ پوست نداشته و به راحتی می توان در تصاویر، اجزای بدن را مجزا کرد و تکنیک‌های لازم بر روی دو  تصویر را به راحتی پیاده کرد.

فون کروماکی پرتابل در ابعاد و اندازه های مختلف برای استودیوها و فضاهای باز تولید می‌شوند.

فروش فون کروماکی پرتابل در سایزهای مختلف

با توجه به کاربرد فون کروماکی پرتابل معمولا این وسیله درسایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. ابعاد و اندازه هایی که در فروشگاه ما می توانید خریداری نمایید عبارتند از:

فون کروماکی پرتابل سایز 200*220

فون کروماکی پرتابل 150*220

فون عکاسی (پرده عکاسی) سبز 100×220 پارچه‌ ای شطرنجی سوزنی

فون کروماکی پرتابل عکاسی سبز پارچه‌ای شطرنجی سوزنی

برای داشتن تصاویر و سکانس‌های برتر و هیجان انگیزی که به صورت عادی نمی توان آنها را در فیلمبرداری‌ها برداشت کرد، معمولا از برش تصاویر و ترکیب آنها با تصاویر دیگر استفاده می کنند. این تکنیک کروماکی است و برای پیاده سازی آن از فون کروماکی پرتابل یا ثابت استفاده می شود.

ویژگی‌های فون کروماکی پرتابل

  • حمل و نقل راحت
  • عدم انعکاس نور
  • دارای پایه قابل حمل
  • عدم افتادن خط تا
  • وزن بسیار پایین
  • مقاوت بالا
  • جذب نور مناسب
  • یکنواختی رنگ
  • استفاده آسان
فون عکاسی شطرنجی و سوزنی که خصوصیاتی دارد؟

معمولا برای کنترل رنگ ها و طرح های پس زمینه از این نوع فون استفاده می شود. تفاوت این نوع فون در نوع بافت است. همچنین این فون ها می توانند ضد بازتاب نور عمل کنند.

ویژگی های فون عکاسی خوب

قابلیت جابه جایی هوا را داشته باشد.

تک رنگ باشد.

براساس اهمیت سوژه و یا پس زمینه و ایجاد تمایز بین آنها می تواند براق یا مات باشد.

قابل شستشو باشد.